1. כמו כל עסק אחר גם פתיחת מעון או צהרון מצריך מחקר שוק- על הסביבה: כמות הילדים בשכונה, גילאי הילדים, תחרות, מצב כלכלי, מצב תעסוקת ההורים, מה הם צריכים וכמה הם מוכנים לשלם על זה.
     
  2. גם פעוטון הוא עסק שצריך לעמוד בחוקים ותקנים- ודאו כי אתם יודעים מה דורש מכם החוק, מה דרישות המדינה, העירייה (או הרשות האזורית) ודאו כי בידיכם כל האישורים וכי אתם מכוסים בביטוח מתאים.

  3. גייסו את הצוות המתאים- השקעה בגיוס בגננת או עוזרת הגננת הנכונה עכשיו, יחסוך לכם הרבה זמן בעתיד, ויותר מכך-  גיוס הצוות הנכון יחסוך לכם זמן, מאמץ, כסף ויעלה את שביעות הרצון של ההורים- לקוחות מרוצים הם לקוחות חוזרים ולקוחות אשר הפרגון שלכם שווה יותר מפרסום משולם.

  4. לכו אחרי תחושת הבטן שלכם- לגבי גיוס עובדים, לגבי ספקים ואפילו לגבי הורים וילדים. סביבת העבודה קריטית להצלחה ולהישרדות העסק  לאורך זמן.

  5. מצד שני- תחושת בטן המבוססת על ידע היא אמינה יותר אז לימדו- קראו מאמרים או שוחחו עם אנשי מקצוע על תכונות נדרשות מעובד טוב ואילו שאלות כדאי לשאול כדי לברר מידע חיוני, כשתשאלו את השאלות הנכונות המידע שברשותכם יעזור לכם לגבש דעה מושכלת ולתחושת הבטן שלכם להיות מבוססת על הערכה מקצועית ולא על ניחוש.

  6. מוטיבציה- שלכם ושל העובדים שתגייסו חשובה! אם לא תתלהבו לא תשרדו. רק אהבה אמיתית הופכת עסק שוחק לעסק מהנה ומצליח.

  7. ודאו כי סביבת העבודה מאורגנת- גם חלל הגן בו מבלים הילדים, וגם המשרד בו אתם מנהלים את העסק מאחורי הקלעים- שימרו את דיווחי השעות של העובדים מסודרים, ואת הרישום של הצ'קים כך שתדעו לגבות כפי שמגיע לכם ולרשום בזמן.

  8. גבשו תוכנית עבודה לטובת הורים מתעניינים- סדר יום, תזונה, הפעלות, כישורים שיש לכם ואתם מכוונים ליישם עם הילדים, תוכנית עבודה כזו תוכלו להעלות לאתר אינטרנט לגן בו תוכלו לשמור על קשר עם ההורים ולאפשר להורים מתעניינים להתרשם מכישוריכם.

  9. היו יצירתיים- חישבו על דרכים לעניין את הילדים אך להפיק מכך מסרים אשר הנם חינוכיים ועולים בקנה אחד עם היעדים החינוכיים של ההורים.

  10. תיהנו!